sobota, 16 listopada 2013

jest taki obraz

falko


jest taki obraz


nie wiem przez kogo
zawiązany spisek
nie pozwala dotrzeć
do prawdy

jest taki obraz
jest takie spojrzenie
które obnaża

jest takie marzenie
jest nieodgadnione
które zatrważa

a potem
jest jeszcze trudniej
i to zastanawia

że odziany
w odzież z drugiej ręki
kaleka jednoręki

biegnie do kościoła
gdzie nadobne panny
rozdzielają owoce
i on wraca
bez owoców

ale jest jeszcze nadzieja
przytul się kaleki
do jezusa chrystusa
amen


Wiesław falko Fałkowski 2013

3 komentarze:

  1. Przypomniał mi się wiersz Tuwima:


    Jeszcze się kiedyś rozsmucę,
    Jeszcze do Ciebie powrócę,
    Chrystusie…

    Jeszcze tak strasznie zapłaczę,
    Że przez łzy Ciebie zobaczę,
    Chrystusie…

    I taką wielką żałobą,
    Będę sie żalił przed tobą,
    Chrystusie…

    Że duch mój przed Tobą klęknie
    I wtedy serce mi pęknie,
    Chrystusie…

    OdpowiedzUsuń
  2. pęknie...rzeknę,
    niczym ja byłem za życia,

    spróbowałem,
    bo mogłem spróbować wszystkiego,

    dałeś mi wolność w wyborze,
    w borze,

    mój Boże,
    to miecz obosieczny przecież,

    ale tylko w sumieniu,
    tylko w skrytości mojej,

    nikt się nie dowie,
    bo lichy taki jestem,

    w padole zeschłych liści,
    które jesienią tylko skrzypią,

    tylko jesienią,
    bo wiosną nie czas na to przecież,

    jest tylko orka,
    tylko orka do spełnienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja eschatologia przypomina mi nauki innego Polaka.

    OdpowiedzUsuń

Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów

  Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów ty wiesz jak ja siebie teraz nienawidzę za tę radość na widok zabijania  ...