niedziela, 17 grudnia 2017

Wiesław Fałkowski – Koniec nowego świata, czyli prolegomena do wieczności – tomik poezji

falko

W połowie tego roku Pani Małgorzata Fiuk - w internetowej grupie poetów Między słowami a brzegiem myśli - ogłosiła, że za cykl wierszy Impromptus zostałem jednym z dwóch laureatów literackiego warsztatu pt. “Poezja muzyką”.
W uzasadnieniu przeczytałem wówczas: "Wiesław Fałkowski - z wielką ciekawością przewędrowałam po zaprezentowanych utworach. Nie było łatwo. Człowieczy los w chaosie życia. Smutny, mocno uderzający ponurym wydźwiękiem... ale i takie są koleje czyjegoś życia.”


Ten cykl wierszy, który znalazł wówczas uznanie wśród czytelników i jurorów otwiera mój nowy autorski tomik poezji: Koniec nowego świata, czyli prolegomena do wieczności, © Wiesław Fałkowski Projekt okładki i ilustracje: © Wiesław Fałkowski, Redaktor i korektor: Janina Sikorska, ISBN 978-83-947558-1-2, nakład 600 egz., 156 stron, 11 kolorowych ilustracji


W Warszawie na na Krakowskim Przedmieściu wznosi się Świątynia i figura Chrystusa.
Figura Chrystusa dźwigającego krzyż autorstwa 
rzeźbiarza Andrzeja Pruszyńskiego, foto: falko

Gdzie kończy się, a raczej zaczyna Nowy Świat łatwo stwierdzić, patrząc na plan miasta. Gdzie kończy się nowy świat w mojej książce, czym jest prolegomena do wieczności? No cóż, zachęcam wszystkich do przeczytania moich wierszy. Mam nadzieję, że nie znajdziecie w nich patosu, ani łatwych odpowiedzi...

Człowiek jest istotą, u której odbiór bodźców zewnętrznych w procesie poznawczym jest równie ważny jak sama treść, którą staramy się zgłębić. Czytając wiersz na monitorze komputera czy innym ekranie, odbieramy słowa jedynie wzrokiem. Nie angażujemy innych zmysłów. Czytanie książki daje dużo więcej satysfakcji. Słów możemy dotknąć, poczuć ich zapach. (fragment wywiadu dla teatrdlawas.pl).
Zachecam do przeczytania moich wierszy. Książkę można zamówić pisząc do mnie emaila na adres falko@wp.pl. W treści zamówienia proszę podać adres do wysyłki, ilość egzemplarzy, oraz zadeklarować wpłatę kwoty 25,- zł (koszt 1 egzemplarza z wysyłką) na wskazane konto.



PODZIĘKOWANIA
Dziękuję wszystkim Rotarianom z ROTARY CLUB INOWROCŁAW za sfinansowanie wydania książki. Szczególne podziękowania za wsparcie i pomoc dla obecnego prezydenta RC Inowrocław Bogusława Kolanowskiego, oraz past prezydenta Ryszarda Borowicza.
Dziękuję pani dyrektor Janinie Sikorskiej,  Muzeum im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu.
Dziękuję panu Tadeuszowi Chęsemu, Drukarnia POZKAL w Inowrocławiu.
Dziękuję mojemu przyjacielowi Wojciechowi Giczkowskiemu, bez którego książka prawdopodobnie by się nie ukazała. Wojciech jest ponadto autorem mojego portretu fotograficznego zamieszczonego na ostatniej stronie okładki.
Wiesław Fałkowski falko, 17 grudnia 2017, Inowrocław  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów

  Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów ty wiesz jak ja siebie teraz nienawidzę za tę radość na widok zabijania  ...