środa, 20 maja 2020

Bezpieczeństwo dla wszystkich

falko

Bezpieczeństwo dla wszystkich

sprawiedliwość i wolność odroczona
prymitywny inteligent
dumny posiadacz karty kredytowej
pożyczki na lepsze życie
w walucie o której wcześniej nie słyszałem
mamiony lukrowanym dobrobytem
obietnicą świetlanej przyszłości
i życia wiecznego
warczę tylko nieśmiało z podkulonym ogonem
czekając na łaskę pańską
głodowy zasiłek

bezpieczeństwo dla wszystkich
zniewolony przyjmę każdą pracę
idę spokojnie w kierat

między społeczeństwem
a szwalnią szmacianych maseczek
nie ma żadnej różnicy
wszystko można zautomatyzować

jestem spójną maszyną
posłusznym narzędziem
w rękach polityków
wynajętych gangsterów
można mnie chwycić i obrócić
stosując algorytmy
drukując papierowe pieniądze

protest nic nie znaczy
ja jestem oswojone bydlę
choć z natury drapieżne
karmione od lat frazesami
straszone bite i poniżane
trzymane w poczuciu narastającej winy
idę w szeregu z patriotycznym okrzykiem
że bóg że honor że ojczyzna

bezpieczeństwo dla wszystkich
nie trzeba mnie zakuwać w dyby
idę pokornie w kierat

Wiesław Fałkowski, HH, 19 maja 2020

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów

  Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów ty wiesz jak ja siebie teraz nienawidzę za tę radość na widok zabijania  ...