czwartek, 26 maja 2016

wstęp do zielarstwa*

falko

wstęp do zielarstwa*


zeszłoroczny śnieg topnieje
w moich wspomnieniach
obchodzi mnie tyle
co jutrzejszy kac
kiedy tyle wina

zeszłoroczny śnieg gwałtownie
zmienia się w błoto
ja razem z nim
roztapiam się w hotelowym barze
tylko krople Inoziemcowa mogą pomóc
na egzystencjalny ból brzucha

nad cynowym szynkwasem
wiszą puste butelki
w których zamiast wina
kolorowe koraliki
nie wiedzieć czemu

po drugiej stronie za listkami mięty
bazylii szałwii lubczyku
barmanka blondynka
zmęczone oczy nic nie mówią
niczego nie widzą
wpatrzona w koraliki
uwięzione w butelkowym szkle

ostatnie kurwy poszły spać
zegar zapomniał o wskazówkach
nie wie czy może nadejść jutro
portier uparcie patrzy
w punkt  nad moją głową
patrzę za jego wzrokiem
nie ma nic
stałem się przezroczysty

w moim hotelowym pokoju
czeka na mnie biała
zimna jak śnieg
topniejąca pościel

* Henryk Stanisław Różański: Wstęp do zielarstwa i fitoterapii oraz podstawy profilaktyki chorób metodami naturalnymi w ujęciu historycznym i współczesnym
Krople Inoziemcowa - skład: nalewka z rzewienia, nalewka z kozłka lekarskiego, nalewka opiumowa, ekstrakt strychninowy, kwas walerenowy, olejek miętowy, spirytus


Wiesław falko Fałkowski, 2016



1 komentarz:

  1. Jaka szkoda, że Krople Fiodora Inoziemcowa wycofano ze sprzedaży. Po takim wierszu ich sprzedaż usunęłaby z rynku wszystkie dopalacze.

    OdpowiedzUsuń

Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów

  Kiedy poeta nienawidzi siebie za radość z widoku martwych wrogów ty wiesz jak ja siebie teraz nienawidzę za tę radość na widok zabijania  ...